Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Από τις αναμνήσεις μου σε ό,τι αφορά το θέατρο


Και πάλι από τις αναμνήσεις μου που έχουν σχέση με άλλη μεγάλη μου αγάπη, το θέατρο.
Ξεχωρίζω μια ομιλία μου, που διοργάνωσε η Εταιρία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, (πρόεδρος ο Ι. Καμπανέλλη), και ο διευθυντής του Θεατρικού Μουσείου Μ. Κορρές, στο Πνευματικό Κέντρου του Δήμου Αθηναίων. Θέμα: Η σύγχρονη μουσική και το αρχαίο δράμα.


Το ίδιο θέμα, παρουσίασα σε ομιλία μου στο Βαφοπούλειο, όπου πήραν μέρος με απαγγελία αποσπασμάτων αρχαίας τραγωδίας  η Έφη Σταμούλη, Όλια Λαζαρίδου, κ.ά.







Είχα την τιμή, με πρόταση και προτροπή της Αιμ. Υψηλάντη (τότε προέδρου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών) να συμμετέχω, για ένα εξάμηνο, στην προσπάθεια επιμόρφωσης των ηθοποιών. Θέμα μου: Διδασκαλία εκφοράς του λόγου μέσω του ρυθμού. Δηλαδή, δίδαξα τη μέθοδο της Τονικής Ρυθμοποιίας πάνω στο Λόγο. Μέθοδο την οποία θεωρώ βάση για την εκμάθηση του ρόλου της Ηλέκτρας. Μέρος της εργασίας αυτής αποτέλεσε το υλικό για την έκδοση του βιβλίου μου. Το Εργαστήρι θεάτρου του Σ.Ε.Η πραγματοποιήθηκε στην οικία της Ζουζούς Νικολούδη.

Όλα αυτά που αναφέρω πιο πάνω, τα δίδαξα και στους τελειοφοίτους του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών τη σχολική χρονιά 1994-95.

Με πολλή χαρά δέχθηκα την πρόταση να γίνω επίτιμο μέλος της νεοσύστατης Εταιρίας Θεάτρου ‘πρόζες’ (2001) που ιδρύθηκε από τους Μάνια Παπαδημητρίου, Εριφύλλη Μαρωνίτη, κ.α.



Έγραψα το κείμενο στο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής για την παράσταση Βάκχες, Ευριπίδη (μετ: Γ. Χειμωνά, σκην. Γ. Σιδέρη, 2002-2003)









Πιο πρόσφατα, (2009), πραγματοποιήθηκε παρουσίαση της εργασίας μου πάνω στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή στον Πειραϊκό Σύνδεσμο με την ευκαιρία της έκδοσης του βιβλίου Μονόλογοι της Ηλέκτρας του Σοφοκλή - Τονική Ρυθμοποιία (μτφ Γ. Χειμωνά). Διάβασε η Ρένη Πιττακή, η Κων/να Ψωμά, κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου