Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

Από τις αναμνήσεις μου


Σήμερα είναι μια μέρα που μου έφερε στο μυαλό τις δραστηριότητές μου σ’έναν άλλο χώρο έξω από τον καθαρά επαγγελματικό χώρο της μουσικής. Η θύμηση μου έφερε τη φοίτηση μου στο Εθνικό Θέατρο. Είχα την τύχη να έχω δασκάλους σημαντικές προσωπικότητες όπως ο Άγγελος Τερζάκης, Αιμίλιος Χουρμούζιος, Θάνος Κωτσόπουλος, Αλέξης Σολωμός κ.ά.
Η αγάπη μου για το θέατρο, γενικά (κι όχι να γίνω ηθοποιός, είχα ήδη το Δίπλωμά μου στο πιάνο) με έκανε να μαζεύω ό,τι είχε σχέση μ’αυτό.
Έτσι ξεκίνησε η έρευνά μου για τη Μουσική στο Θέατρο Πρόζας που αφορούσε τις παραστάσεις της χρονικής περιόδου 1960-1980 (υπό έκδοση).
Ο τότε διευθυντής του Θεατρικού Μουσείου, Μανώλης Κορρές στον οποίο έθεσα υπόψιν του την εργασία μου, με ενθάρρυνε και με παρότρυνε να το επεκτείνω ξεκινώντας, μια εικοσαετία νωρίτερα.
Αρχείο όμως συνέχισα να μαζεύω, με θεατρικά προγράμματα και άρθρα που αφορούσαν τις παραστάσεις. Το προσέφερα, πρόσφατα, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Παν/μίου Αθηνών. Περιλαμβάνει: 180 Προγράμματα, 1961-1997 και δέκα ντοσιέ με θεατρικές κριτικές και αποκόμματα εφημερίδων, 1955 – 2000  (με την ελπίδα, αν κάποιος ενδιαφέρεται, ιδιαίτερα οι  φοιτητές, για μια εργασία τους, να προσφύγει σ’αυτά. Παρατίθεται αναλυτικός κατάλογος ).
Ευχαριστήριες επιστολές έλαβα από: τον Σπύρο Ευαγγελάτο, τον Βάλτερ Πούχνερ και τον Γιώργο Μπαμπινιώτη.


 
 

Εκτός απ’αυτά, έλαβα μέρος σε συνέδρια, σεμινάρια, συναντήσεις λογοτεχνών με θέματα σχετικά με το θέατρο. Αναλυτικότερα:
Διεθνές Συνέδριο: Το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο Κέντρο Μακεδονικών Σπουδών και  Πειραματική Σκηνή «Τέχνης», Θεσ/νίκη (Νικηφ. Παπανδρέου),  (1986)

Σεμινάρια Αρχαίου Δράματος για φιλολόγους, του θεατρικού οργανισμού Κύτταρο. Συμμετείχαν: Μαν. Ανδρόνικος, Γ. Τσαρούχης, Τ. Λιγνάδης, Κ. Γεωργουσόπουλος, Ε. Βαροπούλου, Λ. Λεμπέση κ.α. (Θέατρο Πύλη, Φεβρ. 1988).

Εθνικό Θέατρο: Εβδομαδιαίες συναντήσεις λογοτεχνών με μαθητές. Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας, Υπουργείου Πολιτισμού. Πρόταση, συντονισμός και εισηγήσεις Λ. Λεμπέση.
Στην παρουσίαση συγγραφέων και ποιητών, τιμήθηκε η μνήμη του Γιώργου Ιωάννου. Στη συνέχεια, συμμετείχαν και έλαβαν μέρος στις συζητήσεις οι ίδιοι οι λογοτέχνες. Ενδεικτικά αναφέρω: Γιώργος Χειμωνάς (13-5-1989), Τίτος Πατρίκιος, Αλέξανδρος Κοτζιάς, (28-4-1990), Μανόλης Αναγνωστάκης, Μένιος Κουμανταρέας, Ιωάννα Καρατζαφέρη (31-3-1990),κ.α. Αποσπάσματα από τα έργα τους διάβασαν οι ηθοποιοί: Βέρα Ζαβιτσιάνου, Γιώργος Κιμούλης, Ιάκωβος Ψαράς, Αιμιλία. Υψηλάντη, Νικηφόρος Νανέρης, Οδυσσέας Σταμούλης κ.α.

Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής Θεατρικών Βραβείων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ,), στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων, αίθουσα Αντώνη Τρίτση (30.1.2011)










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου